webwarenhuis-online.nl

Pauline`s kijk op online shoppen

Algemeen

Ontdek alles over de pwa oplossingen voor b2b

Wie wel eens online aankopen doet, weet dat er verschillende soorten webshops bestaan. Zo kun je bestellen bij een Marketplace zoals Bol.com, maar ook kun je direct bestellen bij een webshop of website. Dergelijke websites verschillen erg in grootte, bestelgemak en design. Vaak beginnen webshops klein en groeien ze uit tot grotere platformen met meerdere mogelijkheden. Denk hierbij aan personalisatie, een betere klantreis en nog veel meer. Er zijn veel mogelijkheden voor de B2B om online verkopen te realiseren en de komende jaren zullen de ontwikkelingen hierin alleen maar verder groeien. 

Verschillende oplossingen voor de B2B 

Een B2B webshop kenmerkt zich door het verkopen aan zakelijke partijen. Denk hierbij een groothandel die besluit om zijn producten ook aan andere bedrijven te verkopen via het internet. Steeds vaker besluiten bedrijven om hun producten ook online aan te bieden. Zakelijke inkopers kunnen hierdoor heel gemakkelijk online bestellingen plaatsen. Vroeger deden ze dit veelal via de telefoon of fysieke bezoeken. Het scheelt hen dus een hele hoop tijd. Daarnaast kunnen ze gemakkelijk online oriënteren en bekijken waar ze hun aankopen willen doen.

PWA voor webshops

Een mooie ontwikkeling is die van de PWA; 'progressive web apps'. Dit zijn websites die hun producten op zo'n manier aanbieden dat het lijkt alsof bezoekers een app openen. Gebruiksgemak en snelheid staan hierin centraal. Het is in feite een applicatie die dezelfde functionaliteiten biedt die eerder alleen een desktop of mobiele app hadden. Een progressive web app presteert los van ieder denkbaar besturingssysteem en kan 'headless' worden opgebouwd. De techniek is door Google zelf ontwikkeld en heeft tal van functionaliteiten die voorheen ondenkbaar waren. Denk hierbij aan snelheid, face-id, offline shoppen zonder internetverbinding en nog veel en veel meer. Opvallend is dat webshops met een pwa techniek veel meer en hogere conversies opleveren. De klant staat echt centraal en dat merk je.

Waar dien je op te letten

Het is belangrijk dat je je goed laat informeren zodra je besluit om een webshop te laten bouwen. Of je dit nu specifiek voor B2B doet of voor B2C, elk type shop kent zijn voor-en nadelen. De prijzen verschillen erg, webbouwers verschillen erg in kwaliteit en professionaliteit en je dient je daarom goed in te lezen en te laten informeren. Dat er vele technieken op de markt zijn is bekend, het gaat er nu om dat je de juiste keuze voor het juiste soort platform maakt. Vraag naar cases en maak zelf de afweging of je het de investering waard vindt. 

 

Leave a Reply

Theme by Anders Norén